Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2017

Η διαφορά του address bar από το search box

Η διαφορά του address bar από το search box
O τρόπος περιήγησης στο internet, ήταν αρχικά να γράψουμε την διεύθυνση της ιστοσελίδας (domain name) στην γραμμή διευθύνσεων (address bar) ώστε το πρόγραμμα περιήγησης (browser) να μας εμφανίσει την σχετική ιστοσελίδα.
Oι browsers καθώς εξελίσσονταν για χάρη ευκολίας ενσωμάτωσαν στο γραφικό περιβάλλον τους και ένα search box, ώστε ο χρήστης ανά πάσα στιγμή να μπορεί να κάνει αναζητήσεις μέσω μιας μηχανής αναζήτησης, χωρίς να χρειάζεται να μεταβεί στην σχετική σελίδα της μηχανής αναζήτησης.
Πολλοί χρήστες έχουν την μηχανή αναζήτησης ως αρχική σελίδα του προγράμματος περιήγησης τους κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ανοίγοντας τον browser να πληκτρολογούν την διεύθυνση της ιστοσελίδας που θέλουν να εμφανίσουν στην μηχανή αναζήτησης και όχι στην γραμμή διευθύνσεων του browser.
Επιπλέον σε κάποιους browsers π.χ. στον Chromium, η γραμμή διευθύνσεων είναι δευτερευόντως και search box, δηλαδή αν το πρόγραμμα δεν μπορέσει να βρει την ιστοσελίδα που υπάρχει στην σχετική διεύθυνση, ή αν αντί για μια διεύθυνση πληκτρολογήσει κάποιος μια λέξη κλειδί στο address bar, τότε αυτόματα ο browser χρησιμοποιεί την μηχανή αναζήτησης για να εμφανίσει σχετικά αποτελέσματα.
Η συνήθεια των χρηστών να πληκτρολογούν την διεύθυνση της ιστοσελίδας που θέλουν να εμφανίσουν στην μηχανή αναζήτησης (αντί για το address bar), αποτυπώνεται και στα στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας. Βλέποντας τις λέξεις κλειδιά με τις οποίες εισέρχονται στην ιστοσελίδα οι επισκέπτες μέσω των μηχανών αναζήτησης, μία από τις πρώτες αναζητήσεις τους είναι συχνά η διεύθυνση (domain name) της ιστοσελίδας.
Για παράδειγμα, όταν μια νέα ιστοσελίδα δημιουργείται και εμφανίζεται online στο internet για πρώτη φορά, χρειάζεται κάποιο χρόνο για να αντιληφθούν οι μηχανές αναζήτησης την ύπαρξη της και να την εμφανίσουν στα αποτελέσματα τους. Παλιότερα χρειάζονταν μερικούς μήνες, τώρα με τον κατάλληλο χειρισμό την αναγνωρίζει σε χρόνο ρεκόρ. Σίγουρα όμως, αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από τις εταιρίες που παρέχουν τις υπηρεσίες των μηχανών αναζήτησης και όχι από την λειτουργία της νέας ιστοσελίδας.